Historie

Aan de Wittevrouwensingel staat onze moedergemeente, de Christelijke Gereformeerde Kerk van Utrecht-Centrum. Deze is geïnstitueerd in 1892. Vanaf 1943 werden in de wijk Zuilen diensten gehouden. Dat leidde in 1948 tot de oprichting van de Christelijke Gereformeerde Kerk Utrecht-Noord. Na perioden van groei en verhuizen naar een groter kerkgebouw, kwamen we in de jaren '90 als slinkende gemeente erg ruim in onze kerkjas te zitten. Door het SOW-proces kwam de Mattheüskerk in de wijk Oog in Al te koop, een kerk die qua grootte precies bij ons paste. Begin '96 konden we beginnen met verbouwen en restaureren. Vrijdag 4 oktober 1996 vond de officiële ingebruikneming plaats. Sinds die tijd staat onze gemeente te boek als Christelijke Gereformeerde Kerk Utrecht-West.

Per 1 januari 2016 bestaat onze gemeente uit wijkgemeente Matthéüs en wijkgemeente ICF. Deze website concentreert zich op wijkgemeente Matthéüs. Voor informatie over de ICF kunt u terecht op www.icf-utrecht.nl.

Lees meer over de geschiedenis in het boekje dat is verschenen naar aanleiding van het 60-jarig bestaan van onze gemeente.