Biddag 2018 – Voedselbankactie!

“Het vieren van biddag vind ik een waardevol moment. Op deze dag probeer ik stil te staan bij hoe bevoorrecht we zijn in Nederland met zo veel welvaart. Op 14 maart hoop ik een kerkdienst te bezoeken en daaraan voorafgaand met anderen soep uit te delen, gemaakt van producten die anders worden weggegooid. We hebben in Nederland een ongekende overvloed aan eten en beseffen mijns inziens niet altijd voldoende hoe rijk we daarin gezegend zijn.”

Dit citaat staat op de website van de PKN en is afkomstig uit een gesprek met Minister Carola Schouten. Ze heeft helemaal gelijk als ze ons wijst op de ongekende overvloed aan eten. Juist op biddag, als we stil staan bij alles wat we van de Heere ontvangen en we bidden voor de oogst en ons werk, is het goed om ons die overvloed te realiseren en daarvan te delen. Op biddag 2018 willen we niet alleen met elkaar eten maar vooral ook basisgoederen voor anderen ter beschikking stellen! Want niet iedereen in Utrecht deelt in deze welvaart. Het aantal volwassenen en kinderen dat in armoede leeft groeit nog steeds.

De diaconie houdt een inzameling voor de Voedselbank in Leidsche Rijn. Deze is er voor mensen in Leidsche Rijn, Vleuten, Vleuterweide, De Meern, Veldhuizen, Terwijde, Langerak, ‘t Zand en Parkwijk die onder of rond het sociaal minimum leven en in financiële nood verkeren. Mensen die aan de criteria voldoen, krijgen als noodhulp elke week een voedselpakket en kunnen dit persoonlijk afhalen op het uitgiftepunt in Leidsche Rijn.

Rondom de beide diensten kunt u goederen en geld achterlaten in de hal aan de voorzijde van de kerk. Alles wat houdbaar is mag worden achtergelaten, de Voedselbank heeft in ieder geval behoefte aan: houdbare melk, olie, suiker, ontbijtproducten, tandpasta, waspoeder, afwasmiddel.

Liever geld doneren? Dat kan ook. We zorgen voor een collectezak voor uw financiële bijdragen. Daar worden bijvoorbeeld verse producten, OV-kosten, speciale voeding voor zieken en babyproducten mee bekostigd.

Deze actie uiteraard van harte aanbevolen!

Foto: Arie Kievit

Geplaatst in Actueel, Nieuwsberichten.